Mini-zapiekanki z niczego

Znacie takie momenty, gdy jeszcze byście coś zjedli, bo na obiad było tylko jedno danie i tak jakoś ciągle pusto w brzuchu? Ja znam i to chyba częściej, niż bym chciała.
Tamtego dnia miałam anginę i absolutne zero sił na kucharzenie, więc M. jako ten dobry mężczyzna dzielnie postanowił ugotować mi rosół. No i niby coś tam się zjadło, niby po obiedzie a jednak jakoś tak smak na coś jeszcze się ma. Rady nie było - zakasałam rękawy i otworzyłam lodówkę.
Ta zawartością nie poraziła. Mówiąc ściślej, więcej w niej nie było niż było, a im bardziej czegokolwiek w niej szukałam, tym bardziej niczego w niej nie było (dlatego właśnie zakupów w domu pilnuję ja, ale cicho). Kawałek pora i marchewki, dwa plasterki szynki, dwa jajka, masło, resztka śmietany, resztka sera i mleko. To wszystko, daję słowo. No, był jeszcze makaron ugotowany do rosołu.
Ale jak widać, można zrobić coś z niczego. W takich momentach znów czuję się jakbym była studentką.



Mini zapiekanki z niczego

Składniki: (2 porcje)
  • 1/3 pora (55gr)
  • 2 jajka (5ogr)
  • 2 plasterki szynki (30gr)
  • 2 łyżki startego żółtego sera (50gr)
  • łyżka śmietany (30gr)
  • szklanka ugotowanego makaronu muszelki (1zł)
  • odrobina masła
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
1. Małe naczynie ceramiczne do zapiekania smarujemy masłem. Ja swoje skorupy kupiłam w Biedronce i straszliwie żałuję, że zaopatrzyłam się w tylko dwie sztuki, bo są rewelacyjne. Wyglądają tak:
2. Na spód ląduje warstwa makaronu, oprószamy lekko solą i pieprzem.
3. Pora kroimy dość drobno, posypujemy nim makaron.
4. Plastry szynki rwiemy na kawałeczki i rozrzucamy je po wierzchu zapiekanki.
5. Oddzielamy białka od żółtek: białka lądują w oddzielnej miseczce. Na środku każdej zapiekanki robimy małe wgłębienie i wlewamy w nie żółtko w całości.
6. Do białek dodajemy śmietanę, starty ser, sól, pieprz, zioła prowansalskie i gałkę muszkatołową. Dokładnie mieszamy i wylewamy na zapiekankę, omijając żółtko.
7. Całość idzie do piekarnika na 10-15 minut w 160 stopni, aż jajko się zetnie a por będzie miękki.

Koszt: ok. 2,65zł



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes