Kurczak w cieście francuskim

Lubicie ciasto francuskie? Ja tak, ale do tej pory miałam z nim do czynienia głównie przy słodkich wypiekach. Rożki z jabłkiem, kremówki, rogaliki... długo by wymieniać. Jadłam co prawda ciastka francuskie ze szpinakiem, ale uznawałam to za mały wyjątek.Zmieniło się to, gdy jeszcze za czasów studenckich mój bardzo dobry kolega zaprosił mnie na obiad, mówiąc, że da mi spróbować czegoś oryginalnego. Tym daniem był właśnie kurczak zapiekany w cieście francuskim. Chociaż na początku to połączenie nie brzmiało mi najlepiej, po pierwszym kęsie zmieniłam zdanie :) Ostatnio przypomniało mi się, jak bardzo to danie mi smakowało i pomyślałam, że spróbuję je odtworzyć we własnej kuchni.


Kurczak w cieście francuskim

Składniki: (2 porcje)
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • średni, podwójny filet z kurczaka
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 plastry sera (najlepszy jest cheddar)
  • 6 pieczarek
  • 1 jajko
  • przyprawy: sól, pieprz, curry, kminek, czubryca zielona, czarnuszka

Przygotowanie:
1. Filety z kurczaka kroimy w paski. Obsypujemy przyprawami (oprócz czarnuszki)  i odstawiamy na jakieś pół godziny.
2. Smażymy kurczaka na patelni, najlepiej na oleju kokosowym - chodzi o to, aby kurczak po wyciągnięciu z piekarnika nie był wciąż surowy, gdy ciasto francuskie już się upiecze.
3. Na tym samym oleju podsmażamy pieczarki, czosnek i cebulę, aby odparować z nich większość wody (inaczej ciasto francuskie będzie rozmokłe).
4. Płat ciasta francuskiego przekrajamy na pół i na środku każdej połówki układamy składniki w kolejności: kurczak na spód, na to warzywa, a na wierzch ser.
5. Nacinamy brzegi w obu kawałkach ciasta w paski i zawijamy jak mumię, w taki sposób jak na zdjęciu:
6. Oba zawinięte kawałki smarujemy po wierzchu żółtkiem i posypujemy czarnuszką.
7. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wstawiamy nasze pakunki z kurczaka i ciasta francuskiego do piekarnika na ok. 15-20 minut w 180 stopni - kontrolujemy jak szybko zapieka się ciasto. Danie jest gotowe, gdy wierzch ciasta będzie złoty.

Koszt: ok. 13zł




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes