Szarlotka sypana

Poniższy przepis dostałam od jednej ze swoich uczennic (jestem nauczycielką angielskiego), z którą na tematy kulinarne mogłabym rozmawiać godzinami ;) Mówiła, że pyszne... a że był to czwartek, wprost nie mogłam doczekać się soboty, gry wreszcie upiekę tę szarlotkę i sama spróbuję.Na pierwszy rzut oka ciasto wydało mi się strasznie dziwne, no bo jak to tak - bez jajek? Dorota zapewniła mnie jednak, że szarlotka wychodzi i co więcej, wychodzi zawsze. Jakby tego było mało, ma genialnie proste proporcje i zrobienie jej zajmuje tylko kilkanaście minut, nie trzeba zagniatać żadnego ciasta. Obiecałam jej, że zrobię ciacho w ten weekend i dam znać jak poszło na najbliższej lekcji - będzie to we wtorek, a wam mogę już teraz powiedzieć, że od teraz to jeden z moich ulubionych przepisów na szarlotkę :)



Szarlotka sypana
Składniki:
  • 1,5kg jabłek (najlepiej kwaśnych)
  • 1 szklanka mąki (u mnie pełnoziarnista)
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kaszy manny
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 130g masła
  • cynamon

Przygotowanie:
1. W misce dokładnie mieszamy suche składniki - mąkę, cukier, kaszę i proszek do pieczenia.
2. Jabłka obieramy i tarkujemy na dużych oczkach. Zasypujemy niewielką ilością cukru, aby puściły sok. Lekko odciskamy i mieszamy z cynamonem - chodzi o to, aby podczas pieczenia nie wypuściły zbyt wiele wody.
3. Tortownicę o średnicy 24cm wykładamy papierem do pieczenia.
4. Wprost na papier do pieczenia wysypujemy 1 szklankę mąki z cukrem i kaszą. Wyrównujemy.
5. Na mąkę wykładamy połowę jabłek, które zasypujemy kolejną szklanką mąki i tak na zmianę aż do wyczerpania składników. Ostateczne ułożenie od spodu to: mąka, jabłka, mąka, jabłka i na wierzchu znowu mąka.
5. Masło kroimy w plastry i układamy bezpośrednio na ostatniej warstwie mąki, zakrywając cały wierzch.
6. Tortownicę wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na ok. 50 minut. Kontrolujemy wierzch ciasta, jest gotowe gdy utworzy się złocista, twarda skorupka.
7. Można podawać zarówno na gorąco, jak i na zimno - szczególnie pyszna jest z lodami.

Koszt: ok. 7zł



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes