Ziemniaki faszerowane


Wbrew powszechnemu w internecie żartowi o cebuli, najbardziej polskim warzywem dla mnie wciąż pozostaje ziemniak. Przynajmniej u mnie w rodzinnym domu nie ma obiadu bez tłuczonych ziemniaków ;) Ja nie jestem ich aż tak wielką fanką i często wolę zjeść kurczaka z samą sałatą. Ale ziemniaczki faszerowane to już całkowicie inna bajka! Można podać jako dodatek do mięsa (choć to duże wyzwanie, bo ziemniaczki są bardzo sycące), albo jako samodzielne danie.

Ziemniaki faszerowane
Składniki: (5 porcji)
  • 10 średnich ziemniaków
  • 100g sera
  • 3-4 łyżki gęstej śmietany 18%
  • 50g masła
  • szczypiorek
  • sól, pieprz
  • u mnie dodatkowo, ale to opcja: kilka suszonych grzybów

Przygotowanie:
1. Ziemniaki dokładnie szorujemy pod zimną wodą. Wrzucamy do wrzącej, osolonej wody i gotujemy na prawie miękkie, aż patyczek będzie wchodził w całości, ale z lekkim oporem.
2. Z upieczonych ziemniaków odkrajamy wierzch (wzdłuż) i wydrążamy środek. Miąższ ziemniaków przekładamy do miski i miażdżymy widelcem. Dodajemy masło, starkowany ser, śmietanę, posiekany szczypiorek i namoczone, pokrojone grzyby. Doprawiamy solą i pieprzem.
3. Dokładnie mieszamy farsz i nadziewamy nim wydrążone ziemniaki.
4. Wstawiamy ziemniaki do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika na 20-30 minut, aż ziemniaki będą całkowicie miękkie.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes