Cukinia faszerowana kaszą gryczaną


Cukinia to aktualnie jedno z moich ulubionych warzyw. W dzieciństwie kojarzyła mi się raczej z nielubianą cukinią w occie, ale gdy zaczęłam sama gotować odkryłam, że można ją przecież wykorzystać na sto innych sposobów. Nie wymaga długiej obróbki i w zasadzie ze wszystkim smakuje dobrze - można z niej nawet robić "oszukane schabowe" ;) Faszerowana kaszą gryczaną cukinia to danie, które kojarzy mi się z ciepłym latem, bo robiłam je dość często w zeszłym roku. Dlatego, gdy tylko pogoda zaczęła ostatnio przypominać tę letnią, wybrałam się do sklepu po składniki :) Robi się je szybko, jest sycące a jednocześnie lekkie. Mogłabym to jeść codziennie!

Cukinia faszerowana kaszą gryczaną

Składniki: (2 porcje)
  • 2 średniej wielkości cukinie
  • 1 torebka kaszy gryczanej
  • 1 duża cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 niewielka papryka
  • 200g sera żółtego
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, papryka wędzona


Przygotowanie:
1. Cukinie myjemy i osuszamy. Przekrajamy na pół i łyżką wydrążamy miąższ z pestkami, uważając, aby nie zrobić dziury.
2. Na patelni podsmażamy pokrojoną w kostkę paprykę, cebulę i czosnek.
3. Dodajemy ugotowaną kaszę, przyprawiamy do smaku. Dokładnie mieszamy.
4. Do lekko ostudzonego farszu dodajemy starkowany na grubych oczkach ser.
5. Nakładamy farsz do połówek cukinii (można po wierzchu posypać serem). Gotowe warzywa wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 15 minut.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes