Kurczak jak z KFC

Z kurczakami z KFC są w zasadzie same problemy - są drogie, jest ich mało i w dodatku jeszcze tuczą! Ale myślę, że dla tego smaku czasami warto zgrzeszyć. Nie, żebym była tu jakąś wielką fanką fast-foodów, bo pierwszy raz spróbowałam tych słynnych kurczaków dopiero, gdy miałam 20 lat i nie zrobiły na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia. I wciąż nie mogę powiedzieć, aby było to jedno z moich ulubionych dań, ale jednak jest coś wyjątkowego w tej panierce co sprawia, że czasem tak po prostu nabieram na takiego kuraka ochoty. Przepis powstał w ramach podnoszenia rękawicy na rzucone wyzwanie, aby, skoro udało mi się już zrobić hamburgera z McDonalda, teraz odtworzyć kurczaka z KFC. Wynik? "Jest nawet lepszy, niż ten z KFC" :)

Kurczak jak z KFC
Składniki: (10 sztuk)
Przyprawienie mięsa:
  • 10 udek kurczaka
  • łyżeczka soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • łyżeczka słodkiej papryki 
  • łyżeczka curry
Ciasto naleśnikowe:
  • 1 duże jajko
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/4 łyżeczki soli
  • pół łyżeczki ostrej papryki
  • płaska łyżeczka słodkiej papryki
Panierka:
  • szklanka przesianej mąki pszennej

Przygotowanie:
1. Kurczaka wkładamy do dużej miski, obsypujemy przyprawami i dokładnie mieszamy rękoma, aby przyprawy pokryły każdy kawałek.
2. Do wysokiej szklanki wsypujemy składniki ciasta naleśnikowego. Miksujemy blenderem dłuższą chwilę, aż się dobrze zmiesza i napowietrzy - powinny stworzyć się pęcherzyki powietrza.
3. Gęstym ciastem naleśnikowym zalewamy kurczaka, mieszamy całość łyżką, aby każdy kawałek był oblany ciastem.
4. Każde udko po kolei przekładamy do pojemnika z mąką, dokładnie obtaczamy w mące i układamy na desce (do tego celu najlepiej użyć szczypiec). Uwaga - nie przyklepujemy mąki do mięsa! Sprawi to, że na usmażonym kurczaku nie utworzą się charakterystyczne "płaty" panierki.
5. Do rozgrzanego do 180 stopni oleju powoli, pojedynczo wrzucamy kurczaka i smażymy na złoty kolor, ok. 10-15 minut. Po wrzuceniu do oleju nie dotykamy i nie odwracamy kurczaka na drugą stronę do momentu, aż zacznie brązowieć - w innym wypadku może odpaść panierka. Temperaturę oleju sprawdzamy, wrzucając kroplę ciasta na gorący tłuszcz - jeśli opada na dno, otoczona bąbelkami i praktycznie od razu wypływa do góry, olej ma odpowiednią temperaturę. Lepiej jest smażyć na nieco zimniejszym oleju, niż na zbyt gorącym, ponieważ wtedy panierka zacznie się już przypalać, a mięso w środku będzie wciąż surowe.
6. Usmażonego kurczaka odsączamy na papierowym ręczniku. Podajemy na ciepło, można z sosami, sałatą, frytkami. Kurczak jest równie dobry na zimno.






2 komentarze:

  1. Chyba będę musiała spróbować, bo wyglądają naprawdę bardzo smakowicie, a przyznają kurczaki z KFC uwielbiam, aczkolwiek nie jem zbyt często, chociaż na takie domowe mogłabym sobie częściej pozwalać hehe ;D
    PS. Napisałaś też o hamburgerach z MaCa, mogłabyś wstawić swój przepis bo jestem bardzo ciekawa jak je odtworzyłaś ;)

    PS 2. Super blog, kiedy mam tylko możliwość staram się zaglądać ;) mam jeszcze ochotę na wypróbowanie szarlotki sypanej bo mój Mąż uwielbia wszelakie jabłeczniki i tego typu rzeczy :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo pyszne, mi się też wydaje że lepsze niż te kupowane w KFC :) Nie czuć w panierce takiej mąki, sztuczności, nie wiem jak to nazwać do końca.
      Hamburgery z Maca będą, jak je zrobię i obfotografuję ;) Kiedy robiłam je latem, to nie miałam jeszcze bloga i nie mam żadnych zdjęć.
      Szarlotkę polecam, piekłam ją dwa razy i za każdym razem znikała już na drugi dzień... chociaż furorę robi u mnie raczej sernik z białą czekoladą na zimno ;)

      I dzięki za pozytywne słowa, cieszę się że blog się podoba :))))

      Usuń

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes