Pancakes

Niespecjalnie przepadam za obiadami na słodko. Naleśniki z dżemem lub twarogiem czy pierogi z owocami w ogóle do mnie nie przemawiają jako główne danie dnia. Ale może właśnie dlatego smażenie naleśników to dla mnie prawdziwa próba i wyzwanie ;) Ugięłam się więc pod prośbą o takowe na obiad i wyszły naprawdę smaczne - chociaż przez użycie mąki pełnoziarnistej  i przez to okropne, jesienne światło za oknem przypominały wyglądem placki ziemniaczane... Ale czego się nie robi dla zdrowia? Pancakes są grube, delikatne i baaardzo sycące. Same w sobie nie są wyraziste w smaku, charakteru dodają im dopiero dodatki. Ale dalej nie jestem przekonana do słodkich obiadów...


Pancakes
Składniki: (9-10 naleśników)
  • 2 szklanki mąki pszennej (u mnie pełnoziarnista)
  • 70g roztopionego masła
  • 2 duże jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki mleka lub maślanki
  • szczypta soli

Przygotowanie:
1. Jajka roztrzepujemy w misce z cukrem, solą, mlekiem lub maślanką i roztopionym masłem.
2. Dodajemy proszek do pieczenia i przesianą mąkę i dokładnie mieszamy rózgą. Ciasto powinno mieć gęstą, zwartą konsystencję.
3. Smażymy na niewielkim ogniu na suchej patelni (jeśli mamy dobrą) lub niewielkiej ilości oleju.
4. Podajemy z dodatkami wedle uznania - u mnie była to roztopiona czekolada, wiórki kokosowe i posypka cukrowa.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes