Muffiny świąteczne

Gdy na początku grudnia zobaczyłam w Empiku te cudowne papilotki do muffinek w reniferki i świąteczne kolory (i w dodatku przecenione o 25%!), już wiedziałam, do czego ich użyję. Postanowiłam w tym roku upiec świąteczną muffinkę każdemu z moich uczniów. Święta to czas, gdy tak po prostu dziękuję ludziom za to, że są i staram się każdej osobie sprawić drobną przyjemność. Dlatego właśnie piekłam te muffinki do prawie 1 w nocy (z pomocą M.) a dziś od rana robienie lukru i posypywanie skórką pomarańczową. Cóż rzec - warto było!


Muffiny świąteczne

Składniki: (12 sztuk, ja robiłam z podwójnej porcji)
Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki (ja użyłam typ 500, ale polecam jeszcze wyższy numer, generalnie unikam tortowej)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 duże jajka lub 3 małe
  • 120g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • pół szklanki śmietany
  • 1,5 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki soku z cytryny
Lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • Do posypania:
    • kandyzowana skórka pomarańczowa, posypka cukrowa

Przygotowanie:
1. Pieczemy bazowe ciasto na muffinki z tego przepisu, pomijając skórkę cytrynową, a w jej miejsce dodając wiórki kokosowe.
2. Robimy lukier - do cukru pudru dodajemy sok z cytryny i dokładnie mieszamy, aż uzyskamy lukier gęsty, ale ciągle spływający z łyżki. Ozdabiamy wierzch muffinek lukrem - łyżką lub z użyciem rękawa cukierniczego.
3. Dekorujemy kandyzowaną skórką pomarańczową i cukrową posypką.





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Lodówka Otwarta! © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes